قیمت و مشخصات خانواده شیائومی 14T فاش شد

مهراد
10 شهریور, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

شرکت شیائومی در حال آماده‌سازی برای عرضه جدیدترین مدل‌های خود، شیائومی 14T و 14T Pro است که انتظار می‌رود در اواخر سپتامبر (اوایل مهر ماه) امسال معرفی شوند. به تازگی اطلاعات کاملی از مشخصات این گوشی‌ها به همراه قیمت آن‌ها در بازار اروپا به بیرون درز کرده است. در این مطلب به بررسی جزئیات فاش شده در مورد این دو گوشی می‌پردازیم.

قیمت‌گذاری و نسخه‌های مختلف

طبق اطلاعات جدید فاش شده، گوشی شیائومی 14T با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 649 یورو عرضه خواهد شد. در مقابل، نسخه Pro این گوشی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی معادل 899 یورو خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌های دیگری با میزان رم یا حافظه داخلی متفاوت برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده یا خیر. اما آنچه از مدل‌های قبلی می‌تواند حدس زد، صد در صد شیائومی تنوع زیادی در بخش حافظه رم و حافظه داخلی این دو تلفن همراه در نظر خواهد داشت.

پردازنده و قدرت پردازش

شیائومی 14T به تراشه‌ی مدیاتک Dimensity 8300-Ultra مجهز خواهد شد، در حالی که نسخه Pro این گوشی از تراشه‌ی مدیاتک +Dimensity 9300 بهره می‌برد. یکی از نکات قابل توجه این است که عرضه‌ی این گوشی‌ها با این تراشه‌ها در اواخر سپتامبر صورت می‌گیرد، در حالی که انتظار می‌رود تراشه‌ی جدید Dimensity 9400 و گوشی‌های مجهز به آن در اوایل تا اواسط اکتبر معرفی شوند. این موضوع می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف برای شیائومی 14T و 14T Pro تلقی شود، چرا که از جدیدترین تراشه‌ها استفاده نمی‌کنند.

طراحی و رنگ‌بندی

هر دو مدل شیائومی 14T و 14T Pro در سه رنگ مختلف عرضه خواهند شد: مشکی تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی و آبی تیتانیومی. این نام‌ها ممکن است سوال‌هایی را در مورد استفاده از تیتانیوم در ساخت بدنه‌ی این گوشی‌ها به وجود آورده باشد، اما با توجه به اینکه این سری گوشی‌های شیائومی جزو رده‌های بالای این شرکت محسوب نمی‌شوند و تیتانیوم نیز یک ماده‌ی گران‌قیمت و لوکس در دنیای موبایل است، احتمال استفاده از آن در این مدل‌ها کم است. با این حال، در دنیای تکنولوژی گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد، بنابراین نمی‌توان احتمال استفاده از تیتانیوم را به طور کامل رد کرد.

صفحه‌نمایش و مشخصات نمایشگر

هر دو گوشی به یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 144 هرتز مجهز خواهند شد که رزولوشنی معادل 2712 در 1220 پیکسل و حداکثر روشنایی 4000 نیت دارند. این نمایشگرها علاوه بر کیفیت بالا، تجربه‌ای روان و بدون لگ را برای کاربران فراهم می‌کنند.

ظاهر نسخه شیائومی 13T

ظاهر نسخه شیائومی 13T

دوربین و قابلیت‌های عکاسی

در بخش دوربین، شیائومی 14T دارای یک دوربین اصلی با سنسور Sony IMX906 و اندازه سنسور 1/1.56 اینچ خواهد بود. همچنین یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با 2.6 برابر زوم اپتیکال و 4 برابر زوم معادل اپتیکال و یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه دارد.

در مقابل، شیائومی 14T Pro از یک دوربین اصلی با سنسور Light Fusion 900 و اندازه سنسور 1/1.31 اینچ و 2 برابر زوم معادل اپتیکال بهره می‌برد. سایر دوربین‌های این مدل مشابه با نسخه 14T هستند. هر دو گوشی دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی می‌باشند که برای عکس‌های سلفی با کیفیت بالا و تماس‌های ویدئویی مناسب است.

باتری و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

باتری این دو گوشی دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت بوده و هر دو گوشی از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کنند. این به این معنی است که کاربران می‌توانند از گوشی‌های خود در شرایط محیطی مختلف بدون نگرانی از خرابی استفاده کنند.

اتصالات و سیستم عامل

شیائومی 14T Pro از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند، در حالی که نسخه معمولی 14T به Wi-Fi 6E مجهز است. هر دو گوشی به طور پیش‌فرض با اندروید 14 و رابط کاربری جدید شیائومی به نام HyperOS عرضه خواهند شد که تجربه‌ای متفاوت و بهینه‌تر را به کاربران ارائه می‌دهد.

ابعاد و وزن

شیائومی 14T با ابعاد 160.5 در 75.1 در 7.8 میلی‌متر و وزن 195 گرم، در حالی که 14T Pro با ابعاد 160.4 در 75.1 در 8.39 میلی‌متر و وزن 209 گرم عرضه خواهند شد. این تفاوت جزئی در ابعاد و وزن ممکن است ناشی از استفاده از مواد مختلف یا تکنولوژی‌های متفاوت در ساخت این گوشی‌ها باشد.

نمای دوربین گوشی شیائومی 13T Pro

نمای دوربین گوشی شیائومی 13T Pro

نتیجه‌گیری

با توجه به مشخصات و قیمت‌گذاری فاش شده، شیائومی 14T و 14T Pro به نظر می‌رسد که در رده گوشی‌های میان‌رده با امکانات و ویژگی‌های جذاب قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها با صفحه‌نمایش باکیفیت، دوربین‌های پیشرفته و تراشه‌های قدرتمند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای علاقه‌مندان به تکنولوژی و کاربران عمومی باشند که به دنبال گوشی‌هایی با عملکرد خوب و قیمت مناسب هستند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.